2016年5月7日 星期六

SVP 4 (Smooth Video Project) - 60fps流暢睇片攻略一

SVP (Smooth Video Project)是一款把影像即時重塑以達致至少60fps流暢感覺的軟件。


首講下fps(frame per second)的意思fps代表每秒畫面更新率,代表一秒內呈現左多少連續的畫面令你感覺畫面中的物件或人物做出一個完整的動作,下圖就展示左越多影格呈現出更連貫的動作。


遊戲中追求60fps就常見,但是在影片中追求60fps就較少見(哈比人是48fps)。
24fps影片令我們看到一個正常動作,但當背景平移得較快或者角色動作較大就容易看到斷斷續續的畫面令我們感覺不自然。
下圖亦表達左60fps同24fps在視覺上的分別,
 
常見的螢幕更新率可達60hz,即1秒最多呈現60個畫面 ,
但播放24fps影片由於fps少於更新率,所以會將同一個影格重複幾次填補影片fps與螢幕更新率既差距中既空缺(就好似下面張圖左邊既情況)。


所以我哋可以用一啲軟件黎運算出幾個新既畫面加入原本條片中每個影格之間去令到條片入面既動作睇上黎更加順暢(就好似下圖右邊用左fluid motion既情況)

Smooth Video Project (SVP) - 一款較重使用cpu黎加幀既軟件 而且有出linux同osx既版本(不過我冇試過)而如果講到60fps播片既軟件佢就算係最出名。
(最近試左Linux版本亦都寫左篇教學http://ppkkkp.blogspot.com/2016/06/svp-4-linux.html)
佢主要個wiki page https://www.svp-team.com/wiki/Main_Page(可以入去睇下)

安裝流程

在上方link,撳紅色框 入去download page 再揀SVP4 free。


佢另外有SVP 4 Pro既版本,要俾錢但多好多功能同設定,不過我都冇錢所以只係講SVP 4 Free既版本。

download完跟住就安裝一開始就撳next,
跟住下面設定就有好多野揀,我淨係裝32bit版同最主要用到既野64bit同其他野就自己試吓,
mpc-hc/mpc-be/potplayer 32bit你自己有就唔洗再裝,但係用64bit既播放器我都建議你裝番個32bit,因為64bit都係近期先有32bit應該穩定啲。 (但係最近更新已經改善左,所以連帶裝埋64bit版本都無所謂,因為如果播1080p以上既影片會慳到啲性能)。
跟住都係啲個人喜好既野。

裝ffdshow既設定淨係揀video decoder,raw video processor同VFW介面。

跟住就取消晒ffdshow全部解碼格式(費事同播放器內置既解碼器撞左)。

Audio就揀番自己用開既。

裝avisynth同avisynth+就無咩特別既選項一直撳next裝完就得。


跟住等啲野裝然後會自動開左SVP,跟住就等佢跑一次分然後佢就會根據你電腦既性能去調校加幀效果既設定。

然後就係左下角開SVP個panel出黎揀番你睇開動畫定電影。

裝好野之後就要設定播放器
使用mpc-hc/be可以外置篩選器(external filter)新增篩選器度揀ffdshow raw video filter記住要係左邊揀埋[偏好]

使用potplayer用家可以全域濾鏡優先權新增ffdshow raw video filter,再設定優先順序強制使用

去到呢度都準備好需要既軟件 咁就係時侯實戰 是但搵啲野播 如果你對自己CPU有信心既話就播套1080P試下(我用i5 4440係win7睇到720P完全睇唔到1080P 但係win10勉強睇到不過會crash:o)) 係左下角見到有SVP個logo係度就證明你得左啦
但係SVP係win10有導致播放器crash(未必立即crash 可能播播crash)既問題 原因暫時唔知 不過最主要解決方法係閂左GPU加速(但係最近更新已經改善左,所以可以先試用GPU加速,有crash先閂左去)
最後埋尾都要講吓加幀呢樣野既缺點


係某啲場面既時侯好易會破壞畫面 因為加幀既新影格都係電腦運算出黎,係下圖入面隻貓就見到個情況不過張圖係較慢左時間,如果一般睇片嗰陣個影響冇咁明顯。
暫時有人覺得SVP既情況會嚴重過Blueskyfrc,但係未來既情況就唔知因為兩款軟件都一直更新緊。

同埋內置字幕因為係畫面既一部分,所以係電腦處理嗰陣容易有字幕出現殘影同變形既情況
所以最好用外置字幕。

加幀過程會用影格融合(frame blending)既方法將下一個影格變透明令你感覺係影格同影格之間轉換得更順暢,但係動作一大就會好明顯有殘影。

最後係唔支援10bit既片 無論你播8bit定10bit既片抑或用blueskyfrc定SVP 兩者都會先將條片轉做8bit再處理 即使最後輸出設定為10bit已經無左本來係顏色上既細節 會容易出現色帶既問題

而降低瑕疵的教學可以看下方連結,SVP artifacts masking(偽影去除)設定對畫質的影響及教學http://ppkkkp.blogspot.com/2016/07/svp-artifacts.html

如果想睇其他高手既文章我推介呢個雖然舊版本既svp 3http://lysandria1985.blogspot.hk/2013/01/6-svp.html

之前的色帶問題可以使用ffdshow raw video filter中的去色帶(deband)濾鏡解決, 配合ffdshow raw video filter提高畫質方法http://ppkkkp.blogspot.com/2016/09/ffdshow-raw-video-filter.html

延伸閱讀

標籤: ,

3 個意見:

2016年9月4日 上午9:00 , Anonymous 匿名 提到...

謝謝指教

 
2016年11月2日 下午6:03 , Blogger ppkkkp 提到...

:)

 
2017年8月7日 下午6:49 , Anonymous 匿名 提到...

加油!

 

張貼留言

訂閱 張貼留言 [Atom]

<< 首頁